Antwoord: Voll Makassar

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Gelieve Inloggen of Registreren om deze stap overslaan.

Uw e-mailadres wordt nooit getoond op de site.
X

Onderwerp geschiedenis van: Voll Makassar

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Erny Kahle
  • 's Profielfoto
12 jan 2017 06:32
Voll Makassar

Hallo Stephanie, Leuk te zien dat je onlangs een bericht stuurde op een oud bericht. Ik ben ondertussen ook in de genealogie terecht gekomen. Ik hou me bezig met de afstamming van mijn ouders Kahle en Riedé. Van moederskant (Riedé) is haar broer getrouwd met Antoinette Albertine Cornelia Voll geboren 1 januari 1924 te Makassaer. Het moge duidelijk zijn dat mijn familie voor een groot deel in voormalig Nederlands Indië heeft doorgebracht. Ik ben al redelijk bezig in bijv. de Regerings Almanak maar ik kan de genoemde Voll nergens aanknopings punten geven. Gaarne hulp hierbij. Mijn email adres en tel nummer zijn op internet te vinden want ik ben fotograaf geweest.

• Stephanie Neefs
  • 's Profielfoto
06 jan 2017 22:49
Voll Makassar

Hoi, ben je nog op zoek? Ik stam af van Augusta Voll en heb wellicht meer info voor je.

• priscila
  • 's Profielfoto
04 dec 2014 14:24
Voll Makassar

Hoi Sigrid sorry dat ik zo lang op me heb laten wachten qua antwoord. ik heb even het hele genealogie gebeuren op een zeer laag ''zomer'' pitje gehad. Nu de koude donkere dagen weer aan breken ben ik weer in mijn gegevens gedoken en vol goede moed om te ''gaten'' in mijn en onze stamboom te vullen. Want zo te zien hebben wij de delfde Voll voorvader! Zullen we prive er even voor gaan zitten en onze stambomen vergelijken met elkaar? dat lijkt me handiger. Ik zoek je mailadres wel ven op.

Groetjes
Priscilla

• Roger
  • 's Profielfoto
01 okt 2014 16:35
Voll Makassar

To my understanding, the first Volll landed in Batavia around 1797 as a single man, later he was assigned to Makassar. His first wife was a BUGIS lady. I supposed if each and every Voll with Makassar origination geneolagy is tested, each one will have some Bugis gene, no matter how blond or dark complexion, he or she inherits. Thank you.

• Roel de Neve
  • Roel de Neve's Profielfoto
31 juli 2014 11:52
Voll Makassar

Dag Priscilla,

Je zou contact kunnen opnemen met Peter Christiaans van het Centraal Bureau voor Genealogie (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Hij is oud-redacteur van De Indische Navorscher en heeft bij mijn weten onderzoek naar de familie Voll gedaan. Wellicht dat hij je kan en wil helpen. Als je contact met hem opneemt, mag je eventueel zeggen dat ik zijn naam heb genoemd.

Hartelijke groet,
Roel.

• H.J. Verbaarschott
  • H.J. Verbaarschott's Profielfoto
30 mei 2014 09:50
Voll Makassar

245. Onno Hugo de Grave was born on 24 Oct 1890 in Makassar (Indonesië) and died on 8 Apr 1969 in Jakarta (Java, Indonesië).
General notes:Erkend als zoon van Johan de Grave en zijn inlandse vrouw Maomina in 1892 te Makassar.
Onno Hugo was employee bij de Bataafsche Peterolie Maatschappij. Eerst te Balikpapan op Borneo, later in Batavia (Jakarta).
In 1927 ging het gezin met "groot verlof" naar Amsterdam. Zij woonden toen tijdelijk op het Mercatorplein. Onno Hugo wilde in Amsterdam een nieuwe moeder voor zijn gezin vinden. Hij vond inderdaad een Amsterdamse bereid met hem naar Indonesië terug te keren.

Onno married Marie Bax , daughter of George Simon Bax and Georgina (doopnaam) Bongko , on 18 Apr 1918 in Makassar (Indonesië). Marie was born on 30 May 1893 in Djeneponto (Indonesië) and died on 18 Jun 1923 in Balikpapan (Borneo, Indonesië).
Children from this marriage:

+ 311 M i. Nicolaas de Grave
312 M ii. Alexander de Grave was born on 2 Aug 1919 in Balikpapan (Borneo, Indonesië) and died on 19 Jul 1990 in Apeldoorn.

home.hccnet.nl/s.krijger/degraveD1.htm

zie dit voor Bax: www.genealogieonline.nl/stamboom-top/I79.php

Gemaakt door Kunena