Voll Makassar

Meer
11 jan 2014 08:48 #440 door Leo Janssen
Leo Janssen antwoordt op het onderwerp: Voll Makassar
Beste Priscilla,

In de regel is het zo dat de datum die in de Almanak wordt vermeld bij een erkenning, de daadwerkelijke geboortedatum is. Marie Antoinette Voll is dus geboren op 2 sept. 1882. Omdat haar erkenning pas in de Almanak van 1896 staat (die opgaven van de BS bevat van de laatste maanden van 1894 en, pak weg, de eerste negen maanden van 1895) zal zij dus gedurende die periode erkend zijn.
  • priscilla
  • priscilla's Profielfoto Onderwerp Auteur
11 jan 2014 11:50 #441 door priscilla
priscilla antwoordt op het onderwerp: Voll Makassar
Bedankt Leo voor je antwoord, ik heb de gegevens ooit eens verkregen ....ik wist niet dat ze in de almanak van 1896 stonden. Dan moet ze ten tijde van haar erkenning dus ongeveer een jaar of 12, 13 zijn geweest. Nu heb ik gezocht op digitale boeken maar het jaar 1896 kan ik niet vinden, zou u mischien mij hier een printje van kunnen sturen?
Is er ook een mogelijkheid om de aktes van erkenning in te kunnen kijken? en zo mischien ook te zien wie haar moeder was?
vriendelijke groet en fijn weekend
Priscilla
Meer
11 jan 2014 12:21 - 11 jan 2014 12:22 #442 door Leo Janssen
Priscilla,

De erkenning staat in de Regerings Almanak [RA] van 1896 op blz. 391. Ik heb zelf de DVD met daarop alle RA's, maar ik weet niet hoe je een enkele pagina als attachment aan een e-mail naar iemand moet sturen. Misschien dat een ander IGV-lid weet hoe zoiets moet.
Normaal vind je een erkenning in de geboorteregisters. Dat zou dus of het geboorteregister van 1894 of dat van 1895 moeten zijn.
Ik heb even gekeken wat de Mormonen verfilmd hebben van de BS van Makassar, maar helaas zijn bovenstaande jaren niet aanwezig (hetgeen overigens niet wil zeggen dat ze niet bestaan, maar dat ze niet verfilmd zijn).
Sorry dat ik je niet verder kan helpen, maar wel een fijn weekend!.
Laatst bewerkt: 11 jan 2014 12:22 door Leo Janssen.
  • Ben Wegman
  • Ben Wegman's Profielfoto Onderwerp Auteur
12 jan 2014 21:01 #443 door Ben Wegman
Ben Wegman antwoordt op het onderwerp: Voll Makassar

mvg-Ben
Meer
13 jan 2014 08:20 #444 door Leo Janssen
Ben,

Bedankt!
  • priscilla
13 jan 2014 20:11 #445 door priscilla
Heel erg bedankt , ja hoor ik zie het idd 1896, dus ze was een meisje van ongeveer, 12 13 jaar toen ze pas erkend werd door haar vader, of mischien wel adoptievader? Wil dat ook zeggen dat ze toen pas deze volledige naam kreeg dus?
  • priscilla
17 jan 2014 14:12 #448 door priscilla
Kon je trouwens alleen erkend worden door je echte vader, of was het ook mogelijk erkend te worden door een ''vreemde'' als zijnde een adoptie? of staat dat dan anders vermeld in de almanak? Ik zie bv achter sommige namen iets anders staan......
allen fijn weekend
Priscilla
Meer
03 mei 2014 15:54 #566 door Ruud de Bruijn
Ruud de Bruijn antwoordt op het onderwerp: Voll Makassar
Beste Priscilla,

Mijn naam is Ruud de Bruijn.
Ik ben geboren in Batavia 1944
We hebben heel lang in Veghel gewoond naast de
familie Velthoven.
Onze buurvrouw heette Hetty van Velthoven - Voll
Ik weet dat zij uit Makassar kwam.
Wil je meer weten over de familie Voll dan moet je
de Indische kranten vanaf 1813 raadplegen.
Ze zijn momenteel allemaal gedigitaliseerd.
Zoek op de Website van de Koninklijke Bibliotheek
Geef de naam Voll in en je krijgt veel gegevens. Heel veel succes Ruud de Bruijn
Gemaakt door Kunena