Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden

• Ben Wegman
  • Ben Wegman's Profielfoto Onderwerp Auteur
24 aug 2016 10:26 #1548 door Ben Wegman
Ben Wegman antwoordt op het onderwerp: Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden
E.C.W. Gaedtgens komt 2 keer in de adresboeken voor in 1938 en 1940. Ik kan geen interneringskaart van hem vinden. Hij is gehuwd met een N. Morren. Verder geen naamgenoten in de almanak.Vermoedelijk tenminste een zoon geboren uit zijn relatie. Zie naturalisatie Dennis Calonne.

Probeer deze vragenreeks overzichtelijk te houden. Is dit een zijspoor t.o.v. je oorspronkelijke vraag?

23-02-1880 geboorte Irene Marie Parizot te Soerabaja (RA1882:263). Rond die tijd woont in Soerabaja Louis Parizot en een Gustaaf Parizot. Na 1900 geen vermeldingen van de naam Parizot in de almanakken.

mvg-Ben
  • Ben Wegman
24 aug 2016 10:36 #1549 door Ben Wegman
Ben Wegman antwoordt op het onderwerp: Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden
Ernst Carl Wilhelm Gaedtgens is geboren 17-09-1911. Helaas is er geen echte archiefkaart van hem bij stadsarchief Amsterdam. Wel van zijn vrouw, vermoed ik. Dat zou mogelijk Nana Morren kunnen zijn geboren 24-12-1914. Haar kaart is beschikbaar bij stadsarchief Amsterdam.

mvg-Ben
  • Ben Wegman
24 aug 2016 10:43 #1550 door Ben Wegman
Ik zag een visumaanvraag van E.C.W. uit 1959 via het Nationaal Archief.

023, Toelating van vreemdelingen 1945-
48, Het verlenen en verlengen van visa in afwijking van de geldende voorschriften. 1945-
28-3284, Verlenen en verlengen van visa aan personen in afwijking van de geldende voorschriften. 1945-1985
2789, Gaedtgens, Ernst Carl Wilhelm, 1959-1961
  • Ben Wegman
24 aug 2016 10:48 #1551 door Ben Wegman
Mijn excuses voor de laatste bijdrages. Ik bemerk zojuist dat ik die gegevens reeds eerder bij een andere vraag op dit forum heb doorgegeven.
www.igv.nl/forum/algemeen/356-wie-heeft-...aedtgens-gekend#1528

mvg-Ben
  • morren
  • morren's Profielfoto Onderwerp Auteur
25 aug 2016 07:46 #1553 door morren
morren antwoordt op het onderwerp: Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden
5246Ben,

Wederom dankjewel. Ik ben enorm blij met alle informatie.
Kan ik je prive mailen zodat ik je wat nadere prive informatie kan verstrekken? Dan kan ik uitleggen hoe alles met elkaar samenhangt en wat mijn rol daarin is.

Met vriendelijke groet,
Meer
13 okt 2016 11:48 #1562 door Joyce Vahlkamp-von Oerthel
Joyce Vahlkamp-von Oerthel antwoordt op het onderwerp: Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden
wat leuk te zien dat u naar de fam Morren zoekt Kaya en Raya Morren waren jeugd vriendinnen van wijlen mijn moeder ik noemde ze tante, Raya huwde later een familielid van mijn moeder Bernard Philip Spanjaard ik heb zelf foto's van de dames en ook wat gegevens van hun zegt u maar wat u wil weten hartelijke groet joyce
  • morren
18 okt 2016 15:46 #1566 door morren
morren antwoordt op het onderwerp: Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden
Geachte mevrou Vahlkamp-van Oerthel,

Wat fijn om nog een reactie te krijgen! Ik ben heel benieuwd naar de foto's en uw verhalen. Kan ik u prive mailen of wilt u mij wellicht privemailen?
Heel hartelijk dank voor uw reactie
  • morren
19 okt 2016 07:50 #1567 door morren
Ik ben gisteren lid geworden van de vereniging. Zoals ik heb begrepen wordt mijn e-mailadres dan bekend bij de andere leden?
Gemaakt door Kunena